Normativa

Els events Moto Explora es regeixen per la normativa que pots trobar a continuació. Hem fet tot el possible per escriure aquesta normativa en un llenguatge senzill i fàcil d’entendre, si tot i així alguna part no queda prou clara o et genera dubtes, contacta amb l’organització a info@motoexplora.cat. Tots els participants han d’haver-se llegit i entès la normativa abans d’assistir a cap event.

Vocabulari imprescindible

A continuació trobaràs algunes paraules que et resultaran imprescindibles per entendre completament aquestes normes:

  • Data Logger: El Data Logger és un aparell de reduïdes dimensions que l’organització col·locarà a cada moto (o a una moto per equip, en cas d’equips de més d’una moto). Aquest marcador emmagatzema al seu interior el recorregut exacte que ha fet cada participant, per quins controls virtuals ha passat i la velocitat exacta a la qual ha circulat per cada tram.
  • Control Virtual (CV): Els CV són punts de pas definits per coordenades GPS que l’organització marcarà abans de cada esdeveniment. Aquests CV s’anomenen virtuals perquè no tenen cap representació física a la realitat, no hi haurà una persona, ni una carpa ni cap altre component físic.
  • Àrea de Puntuació: L’àrea de puntuació és la distància mínima a les coordenades exactes del CV que un participant ha d’arribar per a considerar com a aconseguit aquell CV. Aquesta distància podrà ser diferent per a cada CV. Per entendre bé el concepte podem imaginar que el CV és un arbre al mig d’un descampat. Si l’àrea de control és de 10 metres, el participant que vulgui puntuar aquest CV haurà de mantenir-se més de 10 segons (recomanable 15) a menys de 10 metres de l’arbre. No val entrar al descampat, no val veure l’arbre, no val acostar-se a un arbre proper… has de trobar-te DINS l’àrea de puntuació per acumular el CV.
Acceptació de les normes i Reserva de Drets

Acceptació:
Tot aquell participant que formalitzi la seva inscripció a un event Moto Explora està acceptant aquesta normativa en la seva totalitat. Amb l’acceptació de la normativa el participant es compromet a llegir-se-la abans de l’event i a complir totes i cadascuna de les normes que hi figuren.

Reserva de Drets:
L’organització es reserva el dret de modificar aquesta normativa i els detalls organitzatius de l’esdeveniment (horaris, localitzacions…) en qualsevol moment, avisant en cas pertinent als inscrits a alguna prova que es vegin afectats pels canvis.
L’organització es reserva el dret de crear sobre la marxa noves normes o penalitzacions si així ho creu convenient. MotoExplora és un esdeveniment nou, i s’ha d’entendre que poden sorgir circumstàncies imprevistes que requereixin la intervenció de l’organització. Es demana comprensió en aquest sentit a tots els participants.

 

Que és Moto Explora

Moto Explora és un esdeveniment moto-turístic que posa a prova l’orientació, l’organització i l’habilitat dels participants a l’hora de crear i recórrer sense perdre’s un recorregut que acumuli la màxima puntuació possible a còpia de passar per controls virtuals que han estat prèviament establerts per l’organització.
Moto Explora NO ÉS UNA CURSA. La velocitat, per tant, no tan sols no servirà de res sinó que serà contraproduent. Tots els participants d’un esdeveniment Moto Explora es comprometen a respectar ESTRICTAMENT les normes de circulació establertes al Reglament General de Circulació.

Quin és l’objectiu dels participants?
L’objectiu dels participants és passar per Controls Virtuals (CV). Cada cop que passi per un CV per primera vegada (no s’hi val repetir), el participant acumularà el valor en punts d’aquell CV. L’organització publicarà un llistat dels CV i les seves puntuacions amb, com a mínim, una setmana d’antelació, d’aquesta manera els participants tindran temps de planificar la ruta que els sembli més òptima.

Controls Virtuals:
Els Controls Virtuals (CV) es faran públics com a mínim una setmana abans de l’esdeveniment. Aquests CV s’anomenen virtuals perquè no tindran cap marca o infraestructura física el dia de l’esdeveniment. Per identificar amb facilitat els diferents CV l’organització proporcionarà:

  • Una fotografia aèria del CV (Google Earth).
  • Una fotografia real del CV.
  • Coordenades GPS del CV.
  • Mida de l’area de puntuació
  • Descripció i/o informació cultural del CV.
  • La puntuació de cada CV, que vindrà determinada per diversos factors: la seva dificultat, la seva distancia respecte del punt de sortida i la seva distància a altres CV entre d’altres.

Per acumular els punts del control, el participant que porti el Data Logger haurà de mantenir-se dins de l’àrea de puntuació durant no menys de 10 segons, es recomana un mínim de 15 segons per assegurar que la localització queda marcada al Data Logger.

Inscripcions

Les inscripcions es faran en aquest web i es pagaran mitjançant transferència bancaria/ ingrés bancari.
Les inscripcions no seran efectives fins al moment en què l’ingrés es faci efectiu al nostre compte bancari. Recordem que això pot trigar fins a 48 hores, en aquest interval es corre el risc de perdre la plaça.
Per accelerar el procés pots enviar un comprovant de la transferència a info@motoexplora.cat o realitzar un ingrés directament des de la finestreta de qualsevol oficina del BBVA / Caixa Catalunya.

Que inclouen les inscripcions:
Per norma general les inscripcions inclouen:

  • Asistència a l’event
  • Lloguer del dispositiu Data Logger
  • Bossa del participant (el contingut pot variar entre cadascun dels esdeveniments)
  • Participació als sortejos de material dels patrocinadors
  • Dinar

 

Qui pot participar?

Qualsevol persona major d’edat i que es trobi en possessió del carnet de conduir adequat a la motocicleta amb la qual prendrà part a l’esdeveniment.
Els acompanyants no caldrà que estiguin en possessió de cap carnet.

Amb quines motos es pot participar?
S’acceptaran motocicletes de tots els estils i cilindrades, des d’escúters petites fins a customs, R’s, Trail, turístiques… qualsevol tipus de motocicleta és benvinguda.
El conductor de la motocicleta es compromet a tenir la motocicleta matriculada i en conformitat al reglament general de circulació (Assegurança, ITV…) si es detecta alguna irregularitat en aquest sentit, quedarà automàticament desqualificat i fora de l’esdeveniment.

Que he de portar?

  • Cada participant haurà de portar:
  • Document d’identitat (DNI)
  • Carnet de conduir
  • Documentació de la motocicleta (permís de circulació, fitxa tècnica i rebut de l’assegurança en vigor)
  • Telèfon mòbil (Al qual pertany el número que s’ha especificat a la inscripció)
    *Nota en cas de canviar de mòbil o de número, avisar a l’organització el dia de l’esdeveniment.
  • Casc homologat. Tot i no ser obligatori, és extremadament recomanable portar equipació completa (botes, guants, jaqueta i pantaló…).
Estructura de l'esdeveniment

Verificació Administrativa:
La verificació Administrativa començarà 60 minuts abans de l’hora de sortida.
A la verificació administrativa es comprovaran les dades del participant i la moto, es signarà el descàrrec de responsabilitat i els drets d’imatge i s’entregarà la bossa del participant.
També s’haurà d’entregar la fiança de 50€ per al lloguer del Data Logger. Aquesta fiança serà retornada en entregar el Data Logger en bon estat.

Sortida:
La sortida es farà en grups de 6 motos cada minut per evitar interferir el tràfic normal de la carretera.
Els participants sortiran en l’ordre que hagin passat la verificació administrativa. Si vols sortir dels primers, has de ser el més matiner.

Recorregut:
El recorregut que es faci entre la Sortida i l’Arribada està totalment a les mans del participant. Queda totalment prohibit circular per sobre dels límits de velocitat legals. Qualsevol participant que infringeixi les normes de circulació serà automàticament desqualificat.

Arribada:
L’Arribada es farà a l’hora establerta per a cada esdeveniment.
El punt d’arribada es pot considerar un CV més. Arribar tard comportarà una penalització en punts.
A l’arribada l’organització recollirà els Data Loggers i començarà a descarregar la informació emmagatzemada per fer el recompte de puntuacions.
La fiança pel lloguer del Data Logger es podrà recollir en entregar-lo o després del dinar.

Penalitzacions i Punts Addicionals

Penalitzacions:
Hi ha dos tipus de penalitzacions, penalitzacions que resten punts i penalitzacions que et desqualifiquen.
Els participants podran perdre puntuació pels següents motius:

  • Apagar o manipular el Data Logger
  • Discutir amb altres participants

Els participants podran ser desqualificats pels següents motius:

  • Infringir les normes de circulació de forma conscient i repetida
  • Apagar o manipular repetidament el Data Logger
  • Conduir de forma irresponsable o temerària
  • Discussions greus, insults o baralles amb altres participants
  • Presentar-se a l’esdeveniment amb una moto que no s’adequa a la Normativa de circulació (especial atenció al soroll, si tens DBkiller, posa’l) o que es troba en mal estat (neumàtics gastats, suspensions que perden oli, kit de transmisió en mal estat, frens gastats…)
  • Mostrar símptomes d’embriaguesa o d’haver consumit qualsevol tipus de droga, abans o durant el transcurs de l’esdeveniment.

La decisió de penalitzar o desqualificar un participant pertany únicament a l’organització i no podrà ser discutida. Els participants desqualificats no tindran cap dret a la devolució de la inscripció, i en el cas d’insults o baralles, tampoc podran accedir al restaurant.

Puntuació Addicional:
Amb l’objectiu d’equilibrar la participació entre motocicletes de diferents tipus i cilindrades, s’adjudicaran punts addicionals als participants que acabin amb una velocitat mitjana més baixa, aquesta normativa també té com a objectiu desincentivar els excessos de velocitat i centrar l’atenció de l’esdeveniment en l’orientació i l’estratègia.
La taula de punts addicionals en funció de la velocitat mitjana es publicarà en unes hores.

26 Comments

  1. Que t’ha semblat la normativa? Quines normes t’agraden i quines no?
    Aquí pots deixar la teva opinió, des de Moto Explora la tindrem en compte!

    A data 10/03/2016 s’ha modificat la normativa i s’han eliminat alguns comentaris que feien referència a normes que ja no existeixen o que han canviat. Aquests comentaris s’han eliminat per evitar confusions i que tothom pugui entendre quines són les normes vigents amb facilitat.

    Reply
    • quant de temps dura l´esdeveniment? la ruta l´hem de dissenyar nosaltres per sumar maxim de punts, pero hora de sortida i hora d´arribada?

      Reply
      • Hola Sergio,
        L’hora de sortida és a les 9:00 (arribada per a la verificació administrativa i esmorçar a les 8:00). Hi ha temps fins a les 14:30 per arribar de nou al punt de Sortida/Arribada, a partir de les 14:30 es començarà a penalitzar per cada 5 minuts de retard. Demà publicarem les puntuacions addicionals/penalitzacions.

        Reply
  2. Que costo tiene la inscripción? Gracias.

    Reply
    • Estamos cerrando algunos flecos, pero estará entre 25-35€ (incluyendo comida en restaurante y alquiler de Data Logger entre otras cosas) Que te parece?

      Reply
  3. Teniu un càlcul aproximat de les distancies que es faran, zones, etc? Suposo que es publicaran abans d’obrir les inscripcions. Salut i èxit

    Reply
    • Encara estem acabant de marcar els controls Albert. La distància a recórrer dependrà molt dels controls que esculli cada persona/equip. La idea és dividir cada província en dues zones (Nord-Sud) i fer un esdeveniment per zona. Així disposem d’una area suficientment gran com per què sigui impossible arribar a tots els controls en un matí. Calculant al voltant de 5 hores uns 60km/h de mitja vénen a ser uns 300km, però com ja he dit, dependrà molt de la ruta creada per cadascú.
      Evidentment els controls es publicaran amb temps perquè cadascú pugui planejar quina ruta vol fer i a quins controls vol puntuar.

      Reply
  4. Se suposa que l’esdeveniment se celebrarà, en cap de setmana, em faríeu molt feliç, si algun se celebrés el dilluns, dimarts o dimecres, ja que m’és impossible en cap de setmana. De tota manera seguiré l’esdeveniment, és interessant!!

    Reply
    • Si hi ha prou interessats no hi ha problema en fer-ho entre setmana Sarke.

      Reply
  5. Hola! Em sembla una molt bona idea. No se si no ho he sabut veure o no ho posa, pero quan es l’esdeveniment? He vist quan s’obriran les inscripcions només.

    Gracies

    Reply
    • Toni, estem intentant tancar-ho pel cap de setmana del 19 de Març.

      Reply
  6. Em sembla una molt bona idea l’activitat que plantegeu i queda clar que el correr no ens farà arribar primers! 😉

    Reply
    • Gràcies Didac, li hem donat moltes voltes al concepte i creiem que pot ser molt divertit i una manera diferent de gaudir la moto!

      Reply
  7. Jo aquesta primera vegada no puc venir ahiam si la proxima puc, i aviseu amb una mica mes de marge que la proposta fa bona pinta. Salut

    Reply
    • Intentarem donar una mica més de marge Guillem 😉

      Reply
  8. Em sembla molt interessant; però llàstima que la primera convocatòria coincideixi amb la Setmana Santa (versió ampliada): m’agafa viatjant cap a Marroc.
    A veure si a la propera puc anar-hi!
    En tot cas, seria fantàstic un calendari amb antelació!!

    Seguim!

    Reply
  9. Jo crec que no cal dornar-hi tantes voltes al tema de la velocitat. L’esperit d’aquests events és passar-s’ho bé disfrutant de les carreteres, dels païsatges i de l’aventura de trobar els CV!! Qui es pensi que és una cursa de velocitat s’equivoca de totes totes.
    Per això, amb la consigna de respectar les normes de circulació crec que n’hi hauria d’haver prou.
    L’any passat vàrem participar a la RodiBook, respectant les normes, però sense entretenir-nos. Vàrem arribar molt abans que gent que ens anava avançant una i altra vegada i després s’aturaven a repostar, fumar, xerrar….
    Visca les motos i el turisme amb moto!

    Reply
  10. Buenas, esta no va a poder ser por temas de fiestas de semana santa pero la proxima nos apuntamos seguro, la idea es buenisima!!!

    Reply
  11. Hola. Com aneu d. Inscripcions¿ estem interessats a venir pero hem de mirar com ho fem per organitzar.nos i poder venir. Com que son limitades¿ gracies.

    Reply
    • De moment encara en queden Meritxell, quan comencin a escassejar avisarem per Facebook i llista de correu.

      Reply
  12. algu esta interesat en formar grup?
    podriem quedar per fer una estratègia i repartins esl punts!

    Reply
    • Si aneu en grup no cal compartir els punts, tots els integrants del grup puntueu igual. Sempre és més divertit en grup!

      Reply
  13. …com sabrem si estem dins l’àrea de puntuació o hem superat el control virtual?
    emetrà alguna senyal acústica el data logger?

    Reply
    • Malauradament el Data Logger no emet cap tipus de senyal, ja que l’únic que fà és enmagatzemar la ruta que feu. Després aquesta ruta es passa per un programa informàtic que detecta per quins CV passa la ruta i assigna els punts en conseqüencia.

      Si pareu al lloc de la fotografia durant 10 – 15 segons ja n’hi ha prou i podeu seguir cap al següent punt de control.

      Reply
  14. ok, veig que es totalment necessari dur un navegador!

    Reply
    • Jo diria que no és imprescindible ni molt menys Jordi. Evidentment dur-ne un és una bona ajuda, però es pot fer perfectament tan sols amb un mòbil i GoogleMaps. A les fotos es mostra la moto just a les coordenades exactes del CV i deixarem una àrea de puntuació prou amplia per a tenir en compte la possible desviació del Data Logger i, alhora, donar-vos un marge d’espai prou gran perquè sigui fàcil puntuar el control. No cal estar precisament a les coordenades exactes del control per puntuar, amb estar a 10 o 15 metres ja n’hi hauria d’haver prou i de sobres. Per exemple, si el control és un mirador, no cal parar just al punt exacte on hi ha la moto a la foto, amb parar dins el mirador 10-15 segons ja t’assegures haver puntuat el control.

      Reply

Submit a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Pin It on Pinterest

Share This